streda 8. júna 2016

Špaldovo tvarohové perky s ovocím



Je tu leto, deťom sa blížia prázdniny a nastalo aj obdobie ovocného obžerstva. Pre jahody som mala vždy slabosť a aj keď môj pokus o ich pestovanie na balkóne nedopadol zrovna uspokojivo (budúci rok skúšam opäť, s väčším črepníkom) vždy sa poriadne zásobím a s radosťou konzumujem. Najlepšie sú samozrejme surové, ale rozhodne sú fajn aj tepelne upravené, napríklad v tvarohovom ceste.
V kuchárkach je receptov na tvarohové knedličky a perky a neviem čo ešte nepočítane, na internete ešte viac, takže moja špaldová variácia vôbec nie je nejaká revolučná novinka. Na druhej strane, podarilo sa mi vytvoriť nelepivé, jemné a mäkké cesto s ktorým sa veľmi dobre pracuje a po uvarení si stále zachováva spomínané vlastnosti, tak som sa rozhodla, že sa s vami o môj recept podelím.

Suroviny:
250 g celozrnnej polohrubej špaldovej múky
250 g tvarohu
  50 g masla
     1  vajíčko
     1 štipka soli
cukor podľa chuti (ja dávam 3 polievkové lyžice)
mlieko podľa potreby, záleží na vlhkosti tvarohu, zvyčajne stačia 2-4 polievkové lyžice

Netreba s tým robiť žiadne ceremónie, okrem mlieka spolu všetko zmiešajte a vymieste cesto. Mlieko pridajte až na záver, pokiaľ je cesto príliš suché a drobí sa, závisí to na značke tvarohu a veľkosti vajíčka. Výsledná hmota by mala byť mäkká, pekne držať tvar, ale nelepiť.
Môžete nechať cez noc odležať v chladničke, alebo rovno spracovať. Ja cesto vaľkám na tenko, vykrajujem kolieska a tie potom plním nasekaným ovocím. Cesto je veľmi vhodné aj na šúľance s makom, či iné alternatívy.



Varte v mierne osolenej vode, keď vyplávajú, zvyčajne ešte tak 5 minút počkám, to knedličkám úplne stačí. Najradšej ich mám poliate maslom a posypané makom, vy si ich vylepšite čím len chcete, hlavne, nech vám chutí.
Je fajn urobiť si aj zásoby do mrazničky, z hore uvedenej dávky som vyrobila 22 kúskov, takže násobte podľa potreby a kapacity vašej mrazničky :)
Ku knedličkám plneným lekvárom sa veľmi hodí aj korenie, takže do cesta môžete dať trošku vanilky, škorice, alebo perníkového korenia, krásne to potom vonia.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára